Jak wypromować sklep internetowy?

siWiele firm, które działają na rynku, decyduje się na sprzedaż internetową. Z pewnością jest to dochodowa działalność pod warunkiem, że sklep internetowy jest dobrze promowany. Sprzedaż stacjonarna, nawet najbardziej niszowych produktów może okazać się klapą, w porównaniu do biznesu prowadzonego w sieci. Dlaczego tak się dzieje? Powiedzmy, że otworzyliśmy sklep, który zajmuje się sprzedażą naturalnych produktów – to naprawdę niszowa dziedzina i rzadko spotyka się takie sklepy. Teraz oczywiście kwestia lokalizacji – działając w mieście mamy większe szanse na pozyskanie stałych klientów, niemniej jednak, nikt nie będzie przyjeżdżał do nas z końca miasta, a okoliczni mieszkańcy nie będą przecież codziennie robić dużych zakupów. Warto więc skorzystać z okazji i otworzyć sklep internetowy, który takie produkty naturalne będzie sprzedawać. Początkowo może to być problematyczne – ale dzięki temu mamy szansę zaistnieć na rynku krajowym, a nawet zagranicznym.
Wielu czytelników stwierdzi z pewnością, że przecież sklepów internetowych, które zajmują się sprzedażą takich produktów jest na pęczki. Owszem – ale grono najlepszych jest niewielkie. Jeżeli będziemy zajmować się rzetelnie zajmować się sprzedażą, a przede wszystkim – jeżeli nasze produkty będą w stu procentach naturalne, to mamy ogromną szansę na wybicie się.
Teraz najważniejsze – czyli reklama. Jak zareklamować nasz sklep internetowy? Jaką formę reklamy wybrać?
Chcąc działać na skalę krajową/światową niezbędnym narzędziem, wykorzystywanym w tym celu będzie oczywiście internet. Teraz musimy wybrać tylko odpowiednią formę reklamy, aby nie zniechęcić do siebie klientów. Reklama internetowa to trudny temat, dlatego podpowiemy, jaka reklama będzie najlepsza.
Przede wszystkim powinien być to baner – to prostokąt reklamowy, który jest odnośnikiem do naszego sklepu. Jako stateczna forma nie zmusza nikogo do klikania – jeżeli ktoś będzie zainteresowany na pewno na reklamę kliknie. Druga skuteczna forma, to mailing. Warto rozesłać wiadomości mailowe, ale do osób, które wpisują się nasze zamierzenia. Oferując produkty naturalne grupa nie będzie jakoś bardzo ograniczona, bo tak naprawdę każdy może się nimi zainteresować. Jeżeli wybierzemy sprzedaż artykułów budowlanych, to wiadomo, że oferta mailingu skierowana powinna być do firm budowlanych.
Nigdy nie wykorzystujmy tzw. wyskakujących okienek – zostały one uznane za najbardziej nachalną formę reklamy.

Comments are closed.