Reklama prasowa

prasaNiezależnie od tego, jak długo działamy na rynku biznesu nieustannie zdobywamy klientów. Rzadko która firma może pozwolić sobie na pozostawienie reklamy samej sobie i czekanie, aż klient sam się zjawi. Takie działanie towarzyszy chyba tylko tym firmom, które zdobyły renomę, uznanie i szacunek wśród swoich klientów – niemniej jednak to właśnie oni promują dalej usługi czy produkty danej firmy – polega to na tzw. marketingu szeptanym.
Dzisiaj jednak chciałabym nawiązać do reklamy w prasie i tego, czy jest jest ona skuteczna? W dobie wirtualizacji wydawać mogłoby się, że mało kto sięga po tradycyjne papierowe wydawania książek czy gazet. To bardzo mylne, ponieważ owszem – młodzi ludzie z reguły nie posługują się już tradycyjnymi narzędziami (może poza szkołą, która ‚zmusza’ ich do noszenia i przerabiania podręczników), niemniej proszę nie zapominać o tym, że są też w naszym kraju osoby, które z internetu w ogóle nie korzystają, dla których liczy się to, co kilkanaście lat temu.
Jeżeli nasza firma wkracza dopiero na rynek, poza standardowymi formami reklamy, nie powinniśmy zapominać także o umieszczeniu jej w prasie. To właśnie prasa wzbudza największą wiarygodność w oczach czytelników, zatem zamieszczona w niej reklama również spełniać będzie taką rolę. Przeglądając gazetę, mamy o wiele więcej czasu na skoncentrowanie się na tym, co czytamy, w przeciwieństwie do internetu, który wywołuje jedynie u nas chęć spojrzenia na daną reklamę, a niekoniecznie zapoznawanie się z jej treścią. Wniosek jest więc prosty – jeżeli chcemy, aby nasza reklama była skuteczna, umieśćmy ją w prasie.
Reklama prasowa to 3-4 zasadnicze elementy, do których należą ilustracja, nagłówek, slogan i ewentualnie treść. Z przeprowadzonych badań wynika, że to właśnie slogan zapada nam najbardziej w pamięci. Nasza reklama prasowa może sięgać skali kontynentalnej, krajowej, a także lokalnej. Z pewnością każdy wystartowałby od razu z nakładem krajowym, nie zapominajmy jednak o tym, że spora część czytelników przywiązuje dużą wagę do rynku lokalnego – również gazet. Nie pomijajmy więc tej formy.

Comments are closed.